سفارش تبلیغ
صبا ویژن
اعتراض به تخلفات آشکار در انتخابات

تلاش برای خاموش کردن مشعل المپیک با کپسول آتش نشانی

دوشنبه 87/1/19 4:54 عصر| اخبار روز | دیدگاه

تهران- خبرگزاری ایسکانیوز: امروز در انگلیس گروهی معترض هنگام ورود حامل مشعل المپیک به لندن با حمله به سمت وی سعی در خاموش کردن مشعل المپیک با کپسول آتش نشانی کردند که با دخالت پلیس تلاششان نافرجام ماند.
 
 
 

به گزارش روز یکشنبه باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران"ایسکانیوز" به نقل از "سی ان ان"، گروهی از مردم خشمگین نسبت به سیاستهای سختگیرانه چین در قبال تبت و ناآرامیهای اخیر بوجود آمده در این کشور(تبت)، عاملین اصلی حمله به حامل مشعل المپیکی هستند که در حال انتقال به کشور میزبان المپیک 2008 یعنی چین می باشد.
صدها افسر پلیس مسئولیت حفظ امنیت مسیر 31 مایلی حمل مشعل و همچنین حامل آن را بر عهده دارند تا از هرگونه تلاشی برای ایجاد اختلال در امور جلوگیری نمایند.
در همین رابطه آسوشیتد پرس گزارش داد: بسیاری از معترضین پرچمها و پارچه نوشته هایی در دست دارند که بر روی آن نوشته شده بود:" تبت مستقل." و بر روی برخی دیگر نوشته شده:" کشتن تبتیها را متوقف کنید." و یا " تبت نیازی به مشعل المپیک ندارد." و همچنین " چین با دالایی لاما گفتگو کن."
سی ان ان در گزارش خود در خصوص چگونگی روی دادن واقعه چنین می نویسد: در حالی که برخی از مردم خشمگین در تلاش بودند مشعل را از دست حامل آن بر بایند، برخی نیز در صدد خاموش کردن آن با کپسولهای آتش نشانی بودند.
این معترضین در خصوص اعتراضات خود گفته اند: هدف ما از این اعتراضات مردم چین نیست بلکه رژیمی است که بر این مردم حکومت می کنند.
در گزارشی از بی بی سی نیز آمده است که در درگیریهای بوجود آمده در لندن پلیس انگلیس 15 نفر را دستگیر کرده است