سفارش تبلیغ
صبا ویژن
اعتراض به تخلفات آشکار در انتخابات

ناگفته های تاریخ ایران زمین!

دوشنبه 87/1/19 12:13 صبح| تاریخ تمدن ایران وجهان | دیدگاه

آیا میدانید : اولین مردمانی که سیستم اگو یافاضلاب را جهت تخلیه آب شهری به بیرون ازشهر اختراع کرد ایرانیان بودند.
آیا میدانید : اولین مردمانی که اسب را به جهان هدیه کردند ایرانیان بودند.
آیا میدانید : اولین مردمانی که حیوانات خانگی را تربیت کردند و جهت بهره مندی از آنان استفادهکردند ایرانیان بودند.

آیا میدانید : اولین مردمانی که سیستم اگو یافاضلاب را جهت تخلیه آب شهری به بیرون ازشهر اختراع کرد ایرانیان بودند.
آیا میدانید : اولین مردمانی که اسب را به جهان هدیه کردند ایرانیان بودند.
آیا میدانید : اولین مردمانی که حیوانات خانگی را تربیت کردند و جهت بهره مندی از آنان استفادهکردند ایرانیان بودند.
آیا میدانید : اولین مردمانی که مس را کشف کرد ایرانیان بودند.


آیا میدانید : اولین مردمانی که آتش را درجهان کشف کردند ایرانیان بودند.
آیا میدانید : اولین مردمانی که ذوب فلزاترا آغاز کردند ایرانیان بودند در شهر سیلک در اطراف ناشاک.
آیا میدانید : اولین مردمانی که کشاورزی راجهت کاشت و برداشت کشف کردند ایرانیان بودند.
آیا میدانید : اولین مردمانی که نخ را کشف کردند و موفق به ریسیدن آن شدند ایرانیان بودند.
آیا میدانید : اولین مردمانی که سکه را درجهان ضرب کردند ایرانیان بودند.
آیا میدانید : اولین مردمانی که عطر را برای خوشبو شدن بدن ساختند ایرانیان بودند.
آیا میدانید : اولین مردمانی که کشتی یازورق را ساختند به فرمان یکی از پادشاهان زن ایرانی بوده است.
آیا میدانید : اولین ارتش سواره در دنیا توسط سام ایرانی اختراع شد با 115 سرباز.

آیامیدانید : اولین مردمانی که حروف الفبا راساختند در 7000 سال پیش در جنوب ایران ،ایرانیان بودند.
آیا میدانید : اولین مردمانی که شیشه را کشف کردند و از آن برای منازل استفاده کردند ایراینان بودند..
آیا میدانید : اولین مردمانی که زغال سنگ راکشف کردند ایرانیان بودند.
آیا میدانید : اولین مردمانی که مقیاس سنجش اجسام را کشف کرد ایرانیان بودند.
آیا میدانید : اولین مردمانی که به کرویت زمین پی بردند ایرانیان بودند.
آیا میدانید : اولین مردمانی که پا به قاره آمریکا گذاشتند ایراینان و ارتش داریوش بوده است وکریستف کلب و واسکودوگاما بر اثر خواندن کتابهای ایرانی که در کتابخانه واتیکان بوده به فکر قاره پیمایی افتاده اند.
آیا میدانید : کلمه شاهراه از راهی که کورش بین سارد پایتخت کارون و پاسارگاد احداث کرد گرفته شده.
آیا میدانید : ابوریحان بیرونی به چرخش زمین پی برده بود واین گالیله نبوده است که نخستین بار به چرخش زمین اشاره کرده است .
آیا میدانید : کورش بزرگ در شوروی سابق شهری ساخت به نام کورپولیس که خجند امروزی نامدارد.
آیا میدانید : کورش بزرگ پس از فتح بابل به معبد مردوک رفت و برای ادای احترام به بابلی ها به خدای آنان ستایش کرد و در همان معبد که بیش از 1000 متر بلندی داشت برای اثبات حسن نیت خود به آنان تاج گذاری کرد.
آیا میدانید : اولین هنرستان فنی و حرفه ای در ایران توسط کورش بزرگ در شوش جهت تعلیم فن و هنر ساخته شد.
آیا میدانید : دیوار چین با بهره گیری ازدیواری که کورش در شمال ایران در سال 544 قبل از میلاد ساخت ، ساخته شد.
آیا میدانید : اولین سیستم استخدام دولتی به صورت لشگری و کشوری به مدت 40 سال خدمت و سپس بازنشستگی و گرفتن مستمری دائم را کورش کبیر در ایران پایه گذاری کرد.
آیا میدانید : کمبوجبه فرزند کورش بدلیل کشته شدن 12 ایرانی در مصر و به جای عذر خواهی فرعون مصر از ایرانیان به دشنام دادن و تمسخرپرداخته بود و به همین دلیل کمبوجیه با 250هزار سرباز ایرانی در روز 42 از آغاز بهار 525 قبل از میلاد به مصرحمله کرد و کل مصر را تصرف کرد و بدلیل آمدن قحطی در مصر مقداری بسیار زیادی غله واردمصر کرد . اکنون در مصر یک نقاشی دیواری وجودداردکه کمبوجیه را در حال احترام به خدایان مصرنشان میدهد . و به هیچ وجه دین ایران را به آنان تحمیل نکرد و بی احترامی به آنان ننمود.
آیا میدانید : داریوش بزرگ طرح تعلمیات عمومی و سوادآموزی را اجباری و به صورت کاملا رایگان بنیان گذاشت که به موجب آن همه مردم میبایست خواندن و نوشتن بداند که به همین مناسبت خط آرامی یا فنیقی را جایگزین خط میخی کرد که بعدها خط پهلوی نام گرفت . ( داریوش به حق متعلق به زمان خود نبود و 2000 سال جلو تر از خود میاندیشید(

 آیا میدانید : داریوش بزرگ در پایئز وزمستان 518طراحی کرد و با الهام گرفتن از اهرام مصرنقشه آن را با کمک چندین تن از معماران مصری بروی کاغد درآورد.
آیا میدانید : داریوش بزرگ بعد از تصرف بابل25 هزار یهودی برده را که در آن شهر بر زیریوق بردگی شاه بابل بود آزاد کرد.
آیا میدانید : داریوش در سال دهم پادشاه خود شاهرای بزرگ کورش را به اتمام رساند و جاده سراسری آسیا را احداث کرد که از خراسان به مغرب چین میرفت که بعدها جاده ابریشم نامگرفت.
آیا میدانید : اولین بار پرسپولیس به دستورداریوش بزرگ به صورت ماکت ساخته شد تا ازبزرگترین کاخ آسیا شبیه سازی شده باشد که فقط ماکت کاخ پرسپولیس 3 سال طول کشید و کل ساخت کاخ ??سال به طول انجامید.
آیا میدانید : داریوش بزرگ برای ساخت کاخ پرسپولیس که نمایشگاه هنر آسیا بوده 25 هزارکارگر به صورت 10 ساعت در تابستان و 8 ساعت در زمستان به کار گماشته بود و به هر استادکار هر 5 روزیکباریک سکه طلا می داده و به هر خانواده از کارگران به غیر از مزد آنها روزانه 250 گرم گوشت همراه با روغن – کره – عسل و پنیر میداده است و هر 10 روز یکبار استراحت داشتند.
آیا میدانید : داریوش بزرگ در هر سال برای ساخت کاخ به کارگران بیش از نیم میلیون طلامی داده است که به گفته مورخان گران ترین کاخ دنیا محسوب میشده . این در حالی است که درهمان زمان در مصر کارگران به بیگاری مشغول بوده اند بدون پرداخت مزد که با شلاق همراه بوده است.
آیا میدانید : تقویم کنونی ( ماه 30 روز ) به دستور داریوش پایه گذاری شد و او هیاتی رابرای اصلاح تقویم ایران به ریاست دانشمند بابلی “دنی تون” بسیج کرده بود . بر طبق تقویم جدیدداریوش روز اول و پانزدهم ماه تعطیل بوده و در طول سال
دارای 5 عید مذهبی و 31 روز تعطیلی رسمی که یکی از آنهانوروز و دیگری سوگ سیاوش بوده است.
آیا میدانید : داریوش بزرگ پادگان و نظام وظیفه را در ایران پایه گذاری کرد و به مناسبت آن تمام جوانان چه فرزند شاه و چه فرزند وزیر بایدبه خدمت بروند و تعلیمات نظامی ببینند تا بتوانند ازسرزمین پارس دفاع کنند.
آیا میدانید : کمبوجیه فرزند کورش بزرگ یکی از سخت گیر ترین پادشاهان تاریخ ایران درراه اجرای عدالت و قانون بوده است . یک نمونه بارز آنکه مورخین بارها از آن یاد کرده اند ریشه کن کردن رشوه گیری در دولت شاهنشاهی او بود . وی شخصی را که از مقامات دولتی ایران بود و خبر رسیدازمردم رشوه گرفته است را پوست بدنش را کند آنرا پر از کاه کرد و در دروازه اصلی شهرآویزان کرد و پسر همان شخص را به جای پدر نشاند و به او گفت که هر زمان شیطان خواست که تو را فریب دهد عاقبت رشوه گیری پدرت را ببین و از این کار دوری کن .
آیا میدانید : کلمه تخت جمشید واقعی نیست وتنها یک نام برای محفوظ ماندن کاخ های داریوش بزرگ است تا از دست ویرانگر سپاه اسلام به دوربماند . تخت جمشید در لغت به معنی محل تاجگذری و تخت شاهنشاهی جمشید شاه پیشدادی که به مقام والایی مهر ایزدی رسیده بود و در نزد جهان آن روزگار در6000 سال پیش ارزش و مقام بزرگی داشته است . به همین دلیل کاخ های داریوش بزرگ نام حقیقی اش شهر پارسه است و یونانی ها آن راپرسپولیس نامیدند به معنی پرس = پارسه – پارس
+ پولیس =شهر و در کل به معنی شهر پارسه نامیدند و تخت جمشید تنها یک نام رویایی است که پس از وروداسلام به ایران روی آن گذاشته شد تا سپاه ویرانگراسلام آنرا مورد هجوم قرار ندهد . همانطورکه آرامگاه کورش بزرگ را ایرانیان تغییر نام دادند ونام مقبره مادر سلیمان را روی آن گذاشتند .یا نمونه دیگرتخت سلیمان که هیچ مفهوم تاریخی ندارد و در
اصل آتشکده آذرگشنسب نام داشته و تنها برای محفوظ ماندن این مکانها از دست اعراب بدوی وشتر سوار مردم باهوش ایران نام این مکانهای ارزشمند را تغییردادند
آِیا میدانید : فیلسوف ایرانی زرتشتی \"ابن المقفع\" توسط مسلمانان حاکم بر ایران تکه تکه شد . ابن المقفع نامش پیش از اینکه به ظاهر مسلمان شده باشدروزبه بوده است . ولی از شدت خفقان و فشارمذهبی اسلامی در آن دوران خود را به ظاهر مسلمان می نامد ولی در باطن زرتشتی اصیل بود . نام پدرش دادویه بود و از شهر اردشیر خوره ( فیروزآباد کنونی ) بود . وی دانشمندی بزرگ بود که کتابهای کلیله و دمنه - سیرت انوشیروان - خدای نامه - کتب ارسطو و . . . را به عربی و فارسی ترجمه نمود .
مورخین گفته اند روزی او از کنار درب مهرآتشکده ای  عبور میکرد و به زبان بلند شعری خواند : ای خانه مهرگر شدم از تو برون - با چشمی اشکبار و قلبی پرخون - سوگند به خاک درت ای درگه مهر - تن بردم ودل نهادم آنجا به درون . این شعر وی را عده ای شنیدند و به خلیفه تازی حاکم بر ایران خبرش را رساندند و وی دستور داد که او را تکه تکه کنند به این صورت که نخست دست اش را بریدند وسپس پاهایش را بریدند آنگاه دستهای و پاهای بریده را در جلوی دیدگان ابن المقفع در آتش انداختند و سوزاندند و سپس بدنش را با خنجری پاره پاره کردند . این بزرگ مرد ایران در سال 143 هجری درسن 36 تکه تکه شد ولی خاطره اش همیشه جاوید است .
آیا میدانید : مردم استخر در استان فارس سالها با سپاه اسلام نبرد کردند . به طوریکه عبدالله بن عامر فرمانده لشگر اسلام سوگند خورد چنانکه استخر گشوده شود چنان از ایرانیان بکشم که خونشان روان شود ! ( فارس نامه ابن بلخی صفحه 135)
آیا میدانید : محمد ابن زکریای رازی دانشمند فیلسوف قرن سوم پس از به تنگ آمدن از قوانین اسلامی به صورت کاملا علنی انسانها را ازپیامبری محمد بی نیاز دانست . وی میگوید : \"عقل بزرگترین موهبت خداوند است و به مدد آن می توانیم دراین دنیا و آن دنیا سعادتمند شویم و به راهنمایی خرداز وجود انبیا مستغنی هستیم ....

 

منبع:سایت پردازندگان