سفارش تبلیغ
صبا ویژن
اعتراض به تخلفات آشکار در انتخابات

تحریم المپیک پکن یک تصمیم شخصی است

پنج شنبه 87/1/15 5:22 عصر| اخبار روز | دیدگاه

آفتاب: کمیته بین‌المللی المپیک از هیچ تحریمی در مورد بازی‌های المپیک ? ?????پکن حمایت نمی کند.

به گزارش ایرنا به نقل از شین هوا کوین گاسپر از مقام‌های این کمیته گفته است : کمیته بین‌المللی المپیک از هیچ نوع تحریمی حمایت نمی‌کند.

گاسپر معاون کمیسیون هماهنگی کمیته بین‌المللی المپیک همچنین گفته است: مقام‌های مسوول در این کمیته و کشورهای دیگر اظهار نظری در خصوص اعزام نکردن ورزشکاران و تیم‌های ورزشی به المپیک پکن نکرده اند.

در عین حال گفته می‌شود برخی از ورزشکاران تصمیم گرفته‌اند در المپیک پکن شرکت نکنند و کمیته بین‌المللی المپیک نیز تاکید کرده است به تصمیمات شخصی آنها احترام می‌گذارد .

گاسپر نیز با تایید این مطلب گفت : هر کسی می‌تواند شخصا درباره شرکت در المپیک و اینگونه مسایل تصمیم بگیرد و حق چنین کاری را دارد .

وی گفت : با این حال شنیده نشده که تیم‌های ورزشی قصد شرکت در المپیک را ندارند و انتظار می‌رود نزدیک به 10هزار و 500ورزشکار در رقابت‌های المپیک2008پکن شرکت کنند .

در همین حال آلکس گیلدای از اعضای کمیته بین‌المللی برای یک سفر سه روزه و دیدار با مسوولان ذی ربط المپیک پکن وارد پایتخت چین شده است .

برخی مقامات و گروه ها از جمله سارکوزی رییس جمهور فرانسه پیشنهاد تحریم بازیهای المپیک در پکن را به دلیل موارد متعدد نقض حقوق بشر در این کشور ارائه داده اند و آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان نیز از حضور در افتتاحیه المپیک پکن انصراف داده است.