سفارش تبلیغ
صبا ویژن
اعتراض به تخلفات آشکار در انتخابات

از دست دادن بیش از 50 هنرمند در سال 86

دوشنبه 87/1/12 12:25 صبح| فرهنگ و اندیشه | دیدگاه

 در مراسم گلباران قطعه هنرمندان یادآوری شد        
 
 از دست دادن بیش از 50 هنرمند در سال 86
آفتاب: مزار هنرمندان ایران در بهشت‌ زهرا (س) صبح امروز - دوشنبه 27 اسفندماه - گلباران شد.
 
 
به گزارش ایسنا، در این مراسم محمدحسین ایمانی خوشخو - معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی - خبر داد: قطعه هنرمندان با همراهی مدیریت بهشت‌ زهرا (س) با آثار هنرمندان زینت داده می‌شود، چراکه این قطعه محل مراجعه مردم و تجدید خاطره آن‌ها با هنرمندان است و می‌تواند به فضایی فرهنگی هنری تبدیل شود.
 
معاون هنری ارشاد با اظهار تأسف از درگذشت بیش از 50 هنرمند در طول سال 86 گفت: این هنرمندان را به حکم قضا و قدر از دست دادیم و حالا به حکم انجام وظیفه دورهم جمع شده‌ایم تا غم غربت آنان را نگیرد و بدانند دوستان‌شان سال نو را با یاد آنان آغاز می‌کنند.
 
او قطعه هنرمندان را زینت‌بخش بهشت‌ زهرا (س) توصیف کرد و گفت: امیدواریم تکریم هنرمندان در زمان حیات و نیز بعد از درگذشت‌شان انجام شود.
 
این مراسم که به‌دعوت معاونت هنری برگزار شده بود هنرمندان کم‌شماری که حضور داشتند با حضور بر مزار عباس و محمدعلی فردین‌، علی حاتمی، منوچهر نوذری، اکبر رادی، حمید عاملی، پوپک گلدره، سیاوش کسرایی، علیرضا اسپهبد و نیکول فریدنی، ژازه طباطبایی و... یاد و خاطره این هنرمندان از دست رفته را گرامی داشتند.
 
حمیده عنقا، همسر اکبر رادی در غیبت هنرمندان تئاتر به تنهایی بر مزار همسرش اشک می‌ریخت و آخرین شماره مجله "پایاب" را که ویژه بزرگداشت اکبر رادی منتشر شده بود بر سر مزار او قرار داد.
 
محمدحسین ایمانی خوشخو با حضور بر مزار رادی او را نماینده هنرمندانی دانست که در تاریخ هنر یک کشور کم‌تر تکرار می‌شود.
 
درحالی که حسین پارسایی مدیر اداره کل هنرهای نمایشی و محمدحسین احمدی - رییس دفتر موسیقی - در این مراسم حضور نداشتند، حبیب‌الله صادقی مدیرکل دفتر هنرهای تجسمی شاخه‌ گل‌هایی را به نشان یادبود بر سر مزار هنرمندان می‌گذاشت.
 
نخستین کسی که در این قطعه به خاک سپرده شد، مهرداد بهار فرزند مرحوم ملک‌الشعرای بهار بود و پس از او نیز رقیه چهره‌آزاد و محمد تجویدی دیگر هنرمندانی بودند که در این قطعه در خاک آرام گرفتند.
 
مصطفی کمال پورتراب، میلاد کیایی، هادی منتظری به نمایندگی از هنرمندان موسیقی، پری صابری، بابک والی به نمایندگی از هنرمندان تئاتر، ملکی‌پور و شاهرخ نادری‌ به نمایندگی از هنرمندان حوزه‌ی هنرهای تجسمی، مصطفی کواکبیان و خان‌بلوکی از جمله اندک هنرمندان حاضر در این مراسم بودند که به‌دعوت معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به بهشت‌ زهرا (س) آمده بودند.