سفارش تبلیغ
صبا ویژن
اعتراض به تخلفات آشکار در انتخابات

متعه در روایات

جمعه 87/5/11 11:20 صبح| صیغه یا عقد موقت | دیدگاه

و هم صدوق در «من لا یحضره الفقیه» از حضرت صادق علیه السّلام روایت مى‏کند که فرمود: کسى که ایمان برجعت ما ندارد و متعه (عقد موقت) را حلال نداند از ما نیست‏

مهدى موعود-ترجمه جلد سیزدهم بحار متن 1211 دولت آل محمد در زمان رجعت ..... ص : 1210

و عن أبی جعفر علیه السلام: إنّ النبیّ صلى اللَّه علیه و آله قال: لمّا سری بی إلى السماء لحقنی جبرئیل فقال: یا محمّد، إنّ اللَّه تعالى یقول: إنّی قد غفرت للمتمتّعین من امّتک من النساء.
(1) و از ابو جعفر علیه السلام روایت شده که حضرت رسول صلى اللَّه علیه و آله فرمود: در شب معراج وقتى به آسمانها حرکت مى‏کردم، جبرئیل بر من نازل شد و گفت: اى محمد، خداوند بر تو سلام مى‏گوید و مى‏فرماید: من زنانى را که متعه مى‏شوند و از امت تو هستند، بخشیده‏ام.

الجواهر السنیة-کلیات حدیث قدسى 291 الباب الحادی عشر فیما ورد بشأن سیدنا و نبینا محمد بن عبد الله صلى الله علیه و آله‏

به حضرت عرض شد: چرا در زنا چهار شاهد لازم بوده ولى در قتل دو شاهد کافى است؟
حضرت فرمودند: خداوند تبارک و تعالى متعه و ازدواج موقّت را براى شما حلال نموده و چون مى‏دانست این ازدواج مورد انکار قرار مى‏گیرد لا جرم به منظور احتیاط و مصلحت شما چهار شاهد را براى ثبوت زنا اعتبار فرمود و اگر چنین حکمى نمى‏نمود بسا در موردى که شما نکاح موقّت نموده‏اید مورد نسبت سوء واقع مى‏شدید و زانى تلقّى مى‏گردیدید و حکم آن بر شما اجراء مى‏شد ولى بعد از اعتبار قیام چهار شاهد چون کمتر اتّفاق مى‏افتد که چهار شاهد عادل بر وقوع امرى (زنا) متّفقا به توانند شهادت دهند لا جرم از پیامدهاى سوء آن بدین ترتیب محفوظ گردیده‏اید. حدیث‏

علل الشرائع-ترجمه ذهنى تهرانى ج‏2 629 باب دویست و هشتاد و دوم سر این که در ثبوت زنا چهار شاهد لازم است ولى در ثبوت قتل دو شاهد کافى است ..... ص : 629