سفارش تبلیغ
صبا ویژن
اعتراض به تخلفات آشکار در انتخابات

سخنان رییس جمهور سخنرانی است نه برنامه اجرایی

سه شنبه 87/1/27 12:30 صبح| سیاست | دیدگاه

آفتاب: سخنان رئیس‌جمهور، نطق امیدوارکننده‌ای برای سال جدید بود و هیچگاه نشان دهنده اجرای برنامه عملیاتی جامع و ارزشیابی شده نیست.

سعید شیرکوند در گفتگو با آفتاب با اشاره به سخنان اخیر رئیس‌جمهور گفت: «همیشه می‌شود در سخنان مسئولین نطقهای امیدوارکننده را شنید، اما زمانی می‌توان در این سخنان نشانه‌ای از اجرای برنامه اقتصادی دید که در آن برنامه‌ای معرفی شود. یعنی ابعاد مختلف برای تحول و بهبودی در شاخصهای اقتصادی ارائه شود. با این تفاسیر باید سخنان رئیس‌جمهور را سخنرانی عمومی تلقی کرد نه یک برنامه اجرایی».

وی یادآور شد: «مباحثی مثل هدفمند کردن یارانه‌ها، جراحی بزرگ اقتصادی صحبتهایی است که در مجامع عمومی قابل شنیدن است و نباید در مورد آنها نظر جدی داد مگر برنامه‌ای که دستیابی به آن ارائه شود تا بتوان آن را نقد کرد».

وی ادامه داد: «تجربه 2 سال و نیمه دولت نهم نشان می‌دهد حرفهایی در زبان است که مفهومی برای عملیاتی شدن همراهش نیست. حرفهایی که در‌ زمان کاندیداتوری رئیس‌جمهور و هم بعد از آن شنیدیم مثل عدالت‌ورزی ،ایجاد روحیه جوان‌گرایی و ....».

وی به ادامه تورم سال گذشته در سال جاری اشاره کرده و افزود: «عوامل ایجاد کننده و تشدید کننده تورم در اقتصاد ما، سیاستهای انبساطی دولت و به تبع آن افزایش بی‌رویه نقدینگی هنوز در دستور کار است و گام عملیاتی برای حذف آن دیده نمی‌شود».

وی در ادامه یادآور شد: «همه دوست دارند تورم یک رقمی شود اما این گامهای تعیین کننده است که افزایش تورم را سامان می‌دهد، سیاستهای انبساطی پولی غلطی که همچنان از دستور دولت خارج نشده است،‌نشانه‌ای برای ادامه افزایش تورم در سال جاری است».