سفارش تبلیغ
صبا ویژن
اعتراض به تخلفات آشکار در انتخابات

دست چه کسی در کار بود؟ سهل انگاران یا عوامل استکبار جهانی؟

دوشنبه 87/1/26 9:18 صبح| اخبار روز | دیدگاه

دوباره شیراز به مرکز اخبار ایران تبدیل شد. این شهر که هر از چند صباحی بستر مهمترین اخبار ایران می شود، از شب گذشته و بدون هیچ مقدمه ای در تیتر اخبار اکثر خبرگزاریهای داخلی و خارجی قرار گرفته است

ماجرا از انفجار شب گذشته در خیابان شهید آقایی شیراز آغاز شد. این خیابان یکی از خیابانهای فرعی بولوار پاسداران شیراز است که طی چند سال گذشته مورد توجه ساختمان سازان و برج سازان واقع شده. به طوریکه قیمت خانه های یک و دو طبقه به طرز شگفت انگیزی در این منطقه بیشتر از سایر مناطق شیراز است. تنها دلیل این اختلاف قیمت نیز ارزش زمین منطقه است. دلالان مسکن در شیراز با خرید این خانه ها و تخریبشان، ساختمانهای چندین طبقه می سازند.
در چنین خیابانی، روحانی جوانی که مجروح جنگ 8 ساله ایران و عراق و داماد یکی از روحانیون متدین شیرازی است، از اوایل دهه هشتاد اقدام به راه اندازی یک حسینیه و تشکیل یک کانون فرهنگی با عنوان رهپویان وصال کرد. مخاطبان این حسینیه و کانون، جوانان 15 تا 25 سال شیرازی بودند.
تاثیر کلام روحانی جوان و همچنین تنوع برنامه های تیم همراه وی، چنان آوازه ای در شهر گل و بلبل پیدا کرد که در کمتر از 3 سال، تمام مردم شیراز این روحانی جوان و کانون تازه تاسیسش را شناختند.
سیدمحمد انجوی نژاد، در طول 5 سال گذشته با سخنرانیهای مذهبی خود و برنامه های دینی کانون، چندین هزار دختر و پسر را گرد خود جمع کرده است. رابطه این روحانی با جوانان عضو و یا همراه کانون از ابتدای فعالیت، رابطه ای مرید و مرادگونه است و جوانان کانون وابستگی بسیار شدیدی به این روحانی پیدا کرده اند.
این کانون مذهبی و فرهنگی که موافقان و مخالفان زیادی در شیراز دارد، شیوه خاصی از دینداری را در بین جوانان ترویج می کند که به نظر برخی منتقدان کانون، چندان با شرایط حال حاضر جامعه همخوانی ندارد و جوانان همراه با کانون را در درازمدت دچار مشکلات و دوگانگی های زیادی می کند. به گونه ای که برخی جوانان شرکت کننده در برنامه های کانون، تحت تاثیر سخنان انجوی نژاد دست به کارهای نامرسومی همچون خوابیدن شبانه در قبرهای دارالرحمه شیراز می زنند.
ورود به سیاست
این کانون که تا مدتها تصویری صرفا مذهبی و فرهنگی از خود نشان می داد، در آستانه سومین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا، اقدام به انتشار لیست انتخاباتی و معرفی نامزد کرد. با انتشار این لیست انتخاباتی که متشکل از تعدادی از جوانان عضو کانون بود، شائبه سیاسی بودن فعالیتهای کانون شدت بیشتری به خود گرفت. یازده نامزد مورد حمایت رهپویان وصال و سیدمحمد انجوی نژاد، با عنوان "یاران وصال" در انتخابات شوراها شرکت کردند و در حالیکه لیست 15هزار نفری حامیان خود را در وب سایت انتخاباتی شان منتشر کردند، تنها موفق به کسب یک کرسی از یازده کرسی شورای شهر شیراز شدند. ناگفته نماند تنها نامزد یاران وصال که به شورای شهر راه پیدا کرد، عضو یکی دیگر از لیستهای انتخاباتی با عنوان "مدیریت نوین" نیز بود. لیست مدیریت نوین یکی از موفق ترین لیستهای انتخابات شواری سوم شهر شیراز بود که 3 کاندید را به شورای شهر فرستاد و رئیس فعلی شورای شهر شیراز، نفر اول (یا همان سرلیست) این لیست بود.
نکته جالب در تبلیغات انتخاباتی این کانون، عدم انتشار تصاویر نامزدهای زن در بروشورها و تراکتهای تبلیغاتی و وب سایت انتخاباتی گروه بود که به نظر در راستای تعلیمات دینی رایج در کانون قرار داشت.
ساعت انفجار
از شب گذشته، ترافیک مخابراتی در شیراز شدت بیشتری گرفت و شهروندان شیرازی خبر انفجار حسینیه سیدمحمد انجوی نژاد را به یکدیگر مخابره می کردند. اکثر مردم شیراز شب پر اضطرابی را پشت سر گذاشتند چراکه با توجه به گستردگی و تنوع مخاطبان منبر این روحانی جوان در شبهای شنبه، بسیاری از خانواده های شیرازی به دنبال جویا شدن احوال بستگان خود بودند که احتمال می دادند در این سخنرانیها شرکت می کنند. در تمام اس.ام.اس ها و تلفنهای اولیه، از عبارت "بمب گذاری" استفاده شده بود اما زمانیکه فرماندار شیراز از قاب تلویزیون اعلام کرد که بمب گذاری در کار نبوده و انفجار ناشی از عمل کردن، تسلیحات نظامی باقیمانده در نمایشگاه حسینیه بوده است، فشار روانی و امنیتی قضیه کاهش پیدا کرد و جهت انگشتهای اتهام تغییر کرد.
با توجه به فعالیت چشمگیر و گسترده فرقه بهاییت در شیراز، اولین گمانه زنی ها از دست داشتن عوامل این گروه در انفجار خبر می داد. در نقل قولهای بعدی این انفجار به سفر آتی رهبر انقلاب به شیراز ربط داده شد و رد پای منافقان پیش کشیده شد اما از صبح امروز و با دور شدن از زمان انفجار، مدام از احتمال عمدی بودن این قضیه کاسته می شود.
در حالیکه فرماندار شیراز، نماینده مردم شیراز در مجلس هفتم، معاون دادستان کل کشور و تعداد دیگری از مسئولان احتمال بمب گذاری در حسینیه رهپویان وصال را رد می کنند و به وجود برخی تسلیحات نظامی اشاره می کنند، سیدمحمد انجوی نژاد با آب و تاب فراوانی همچنان از بمب گذاری در حسینیه خود خبر می دهد. وی با تکرار گفته های خود از زبان آیت الله حایری، امام جمعه شیراز و نماینده رهبری در استان فارس، سعی می کند تصویری مظلومانه ای به حادثه شب گذشته خیابان شهید آقایی شیراز بدهد.
انجوی نژاد که به خوبی با اصول مدیریت، روان شناسی و روابط عمومی آشنایی دارد، می داند که در صورت تایید نشدن بمب گذاری در حسینیه، متهم اصلی این انفجار، سهل انگاری خود وی است. در حال حاضر نیز برخی منابع خبری، سهل انگاری گردانندگان حسینیه و نگهداری ادوات جنگی در محل تجمع اعضا و همراهان حسینیه را دلیل اصلی انفجار می دانند.
همکاران انجوی نژاد در کانون رهپویان وصال، در اقدامی شگفت انگیز در زمانی کمتر از 8 ساعت بعد از وقوع حادثه، اقدام به ایجاد صفحات اختصاصی بر روی وب سایت کانون، کردند. در این ویژه نامه اینترنتی به صورت مکرر بر بمب گذاری در این فاجعه تاکید می شود. سرعت عمل این دوستان چنان بالا بود که تعجب بسیاری از کاربران اینترنتی را در پی داشت چراکه طراحی چنان صفحات اینترنتی نیاز به زمان و تمرکز نسبتا زیادی دارد اما رهروان روحانی جوان در کوتاه ترین زمان ممکن و به دور از تالم کشته و مجروح شدن سایر همقطارانشان پشت کامپیوتر نشسته و تا صبح امروز صفحات اختصاصی انفجار را طراحی کردند. در اولین صفحه این وب سایت نوشته شده است: در باغ شهادت باز باز است!
روحانی جوان شیرازی که روزهای سختی را در پیش دارد، در خبر اول سایت کانون رهپویان وصال از دیدار خود با آیت الله حایری در اولین ساعتهای صبح بعد از حادثه نوشته است و به نقل از امام جمعه شیراز بر عمدی بودن این حادثه تاکید شده، حال آنکه آیت الله حایری شیرازی در پیام رسمی خود که ظهر امروز منتشر شد، هیچ اشاره ای به بمب گذاری و تعمدی بودن حادثه نکرده است.
کانون رهپویان وصال همچنین در اولین ساعتهای امروز بیانیه ای را منتشر کرد که در آن آمده: "بار دیگر دست خونخواران و استکبار جهانی تنی چند از جوانان کانون را شهید و تعدادی را نیز مجروح کرد". جای سئوال اینجاست که بار قبلی که خونخواران و استکبار جهانی، جوانان کانون فرهنگی رهپویان وصال را شهید و مجروح کردند، کی بوده است؟
روزهای پرتب و تاب پیش رو
نتیجه تحقیقات این پرونده و نحوه بسته شدن آن، تاثیر زیادی بر سرنوشت سیدمحمد انجوی نژاد دارد. اگر او موفق شود، ادعای خود را به کرسی بنشاند محبوبیت بیشتری میان جوانان پیدا خواهد کرد. اما اگر نتیجه تحقیقات خلاف تلاشهای بی وقفه روحانی شود، تصویر او در میان خانواده های شیرازی خدشه دار شده و کانون رهپویان وصال دیگر آن رونق سابق را نخواهد داشت.
سیدمحمد انجوی نژاد که دبیر ستاد نماز جمعه استان فارس است، طی ساعتهای گذشته تلاش زیادی کرده تا تصویر ماجرای شب گذشته چنان در اذهان خلق شود که او می خواهد.
روحشان شاد...
فازغ از تمام این قصه ها و غصه ها؛ جوانانی که دیشب در حسینیه خیابان شهید آقایی، کشته و یا مصدوم شدند، همگی با دلی ساده، بی آلایش و حق طلب، در پی نزدیکی به حضرت دوست بودند. آنها دانسته یا نادانسته چنین مسیری را انتخاب کردند و دست تقدیر نیز برایشان سرنوشتی اینچنین را مقدر کرد.
خداوند روح آنهایی را که رفتند شاد گرداند و سلامتی را به آنهایی که روی تختهای بیمارستان هستند برگرداند

bachehayekhat