سفارش تبلیغ
صبا ویژن
اعتراض به تخلفات آشکار در انتخابات

پیام تهدید رژیم صهیونیستی به سوری

سه شنبه 87/1/20 9:14 عصر| اخبار روز | دیدگاه

مانورهای اخیر اسراییل نشان می‌دهد که این رژیم برای بهبود وجهه‌ی شکست خورده‌اش در جنگ 33 روزه‌ی ژوئیه‌ی سال 2006 علیه لبنان و بالا بردن روحیه‌اش اقدام به این مانورها نموده است.

ایسنا: روزنامه‌ی عبری معاریو از نامه‌ی تهدید‌آمیز رژیم صهیونیستی به سوریه مبنی بر واکنش شدید به هر گونه اقدام انتقام جویانه‌ی حزب‌الله لبنان در قبال ترور عماد مغنیه خبر داد.

به گزارش روزنامه‌ی معاریو به نقل از یکی از مقامات بلند پایه‌ی دفتر ایهود المرت، نخست وزیر رژیم صهیونیستی نوشت: اسراییل در پیامی تهدید‌آمیز به سوریه به مقامات این کشور تاکید کرده است، در صورتی که هر گونه اقدام انتقام‌جویانه از سوی حزب‌الله لبنان در قبال ترور غماد مغنیه، فرمانده‌ ارشد این حزب صورت گیرد، اسراییل، سوریه و شخص بشار اسد، رییس‌جمهور این کشور را مسوول می‌داند و پاسخی سخت به دمشق و حزب‌الله لبنان خواهد داد.

بر اساس این گزارش رژیم صهیونیستی در نامه‌اش به دولت سوریه تاکید کرده که این رژیم در قبال عملیات‌های انتقام‌جویانه دست بسته نخواهد نشست و به شدت به سوریه و حزب‌الله واکنش نشان خواهد داد و در این میان انتخاب گزینه‌ی نظامی نیز امری بعید نیست.

این مقام بلند پایه‌ی دفتر المرت همچنین دلیل افزایش بحران در مناطق مرزی سرزمین‌های اشغالی و سوریه را ارسال این نامه دانسته و تاکید کرده است: حکومت سوریه با ارسال این نامه تحت فشار قرار گرفته و اقدام به بسیج نیروهایش در مناطق مرزی نموده است.

خبرنگار نظامی روزنامه‌ی معاریو نیز به نقل از مقامات امنیتی بلند پایه‌ی رژیم صهیونیستی تاکید کرد که تهدیدهای جدی اسراییل علیه سوریه این رژیم را متضرر می‌سازد و ارسال این نامه در شرایط کنونی اقدامی نامناسب بوده است.

این در حالی است که ایهود باراک، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نیز در گفت‌وگو با روزنامه‌ی آلمانی اشپیگل مدعی شده که ارتش اسراییل می‌تواند به سرعت سوریه و حزب‌الله را شکست دهد.

از سوی دیگر فیصل مقداد، معاون وزیر امور خارجه‌ی سوریه در گفت‌وگو با روزنامه‌ی سوری الثوره تاکید کرد: دمشق آماده‌ی رویارویی با هر گونه احتمالات در صورت تشدید موضع‌گیری‌های اسراییل است.

وی افزود: مانورهای اخیر اسراییل نشان می‌دهد که این رژیم برای بهبود وجهه‌ی شکست خورده‌اش در جنگ 33 روزه‌ی ژوئیه‌ی سال 2006 علیه لبنان و بالا بردن روحیه‌اش اقدام به این مانورها نموده است.

مقداد گفت: اسراییل باید بداند چنانچه از طریق این مانورها سعی دارد از تجربه‌های گذشته استفاده کند طرف دیگر نیز بیکار نمی‌نشیند و طرحی را برای رویارویی با حملات جدید تنظیم خواهد کرد.

وی تصریح کرد: اسراییلی‌ها آگاه نیستند که ما می‌دانیم هر جنگی روش تاکتیکی و شیوه‌ی خاص خود را دارد.