سفارش تبلیغ
صبا ویژن
اعتراض به تخلفات آشکار در انتخابات

فولوکس قورباغه ای با موتور جت!

سه شنبه 87/1/20 3:2 عصر| اطلاعات عمومی | دیدگاه

فولوکس بیتل با موتور جت!

فولوکس واگن بیتل سمبلی از زندگی مدرن بعد از جنگ جهانی دوم بود که تا چند سال پیش هنوز در مکزیک تولید می شد.

این فولوکس با سابقه تولید بیش از 50 سال یکی از اتومبیلهای با سابقه تولید بالا در تاریخ است. این ماشین با صدای منحصر به فرد و موتور چهار سیلندری که با هوا خنک می شد و طراحی کره ای شکل آن برای همه شناخته شده بود. تا اینکه کمپانی فولوکس واگن تصمیم به ساختن دوباره این اسطوره کرد.

فولوکس بیتل جدید

50 سال بعد از معرفی اولین فولوکس واگن بیتل مدل جدید این اتومبیل متولد شد. اما این اتومبیل تفاوتهایی با مدل قدیمی داشت. موتور آن عقب اتومبیل نبود، قیمت آن خیلی ارزان نبود و آن صدای منحصر به فرد را نداشت. موتورهای مختلف بنزینی و دیزل برای این اتومبیل قابل سفارش است. اما در طراحی متفاوت آن از برادر بزرگتر خود چیزهایی به ارث برده بود. اما حقیقت این است که طرفداران فولوکس بیتل چیزی بیش از این می خواستند.

فولوکس بیتل با قدرت جت

اما کمپانی های تیونینگ بی کار ننشستند. و هر چیزی که برای موتور داخلی و خارجی آن! تصور کنید در نظر گرفته اند. و عملاً می توانید فولوکس بیتل مورد علاقه خود را سفارش دهید.

تصور کنید چه اتفاقی می افتد که یک متخصص با مدرک دانشگاهی PHD از استنفورد بخواهد روی این اتومبیل بهینه سازیهایی انجام دهد؟ و اینجاست که انقلابی در دنیای تیونینگ رخ می دهد. فولوکس واگن بیتل با موتور جت پا به میدان می گذارد.

 

بر روی این اتومبیل سه در موتور جت یک هلی کوپتر کار گذاشته شده است بدون آنکه موتور اصلی آن را برداشته باشند.

شرکت تیونینگ اذعان می کند که هدف آنها طراحی اتومبیلی بوده است که در عین حال که از موتور جت استفاده می کند بتواند در خیابانها و جاده هم رفت و آمد کند. صندلی های عقب خودرو برداشته شده و موتور جت ساخت جنرال الکتریک به جای آن نصب شده است. این موتور برای قرار گرفتن در پشت خورو بسیار بزرگ است بنابراین 150 سانتی متر به طول آن اضافه شده و یک سوراخ در پشت آن ایجاد شده است. البته باید 2 تا 3 متر هم برای طول شعله در پشت خودرو در نظر گرفت.

 

موتور جت را نمی توانید هر وقت دلتان خواست روشن کنید. فقط زمانیکه در حال حرکت هستید می توانید آن را روشن کنید، علت این است که موتور جت آن به قدری قدرت دارد که اگر در زمان توقف اتومبیل آنرا روشن کنید می تواند از پنجره جلوی خودرو به بیرون پرتاب شود.

کمپانی تیونینگ نتوانسته است حداکثر سرعت اتومبیل را بیازماید چون فولوکس مذکور را در باندی که طول کافی نداشته است آزمایش کرده و به سرعت نهایی نرسیده است.

فولوکس بیتلی که جواز رانندگی در خیابانها را کسب کرده است از قدرت موتور جت آن کاسته شده تا در ترافیک روزمره قابل استفاده باشد.

این فولوکس یک اتومبیل فوق العاده و غیر معمول است که افراد زیادی می خواهند آنرا امتحان کنند.

منبع:سایتhttp://www.yadbegir.com/