سفارش تبلیغ
صبا ویژن
اعتراض به تخلفات آشکار در انتخابات

مناظره با یاران احمدی نژاد

دوشنبه 87/1/12 10:2 عصر| سیاست | دیدگاه

آفتاب: با دعوت دکتر محمدرضا عارف از مقامات «ارشد» کابینه احمدی‌ن برای «مناظره» پیرامون دستاوردهای واقعی دولت‌های خاتمی و احمدی‌نژاد؛ زمینه لازم برای بررسی علمی و غیرشعاری اظهارات هر دو رئیس‌جمهور فراهم شد. به گزارش خبرنگار سیاسی آفتاب به نقل از شهاب‌نیوز، دکتر محمد رضا عارف معاون اول کابینه سید محمد خاتمی در آخرین روز سال 1386 اعلام کرد که برای مناظره با مقامات ارشد دولت احمدی‌نژاد با هدف مشخص شدن دستاوردهای واقعی دولت نهم و مقایسه آن با دستاوردهای دولت‌های سابق آماده است.


این دعوت به مناظره در حالی صورت می‌گیرد که دکتر احمدی‌نژاد تاکنون بارها بر پیشرفت‌های شگرف و چشمگیر کشور در حوزه‌های اقتصادی، صنعتی، عدالت اجتماعی و سیاست خارجی طی دو سال اخیر تاکید کرده، اغلب رویکردهای دولت‌های قبلی را به باد انتقاد گرفته و تصریح کرده است که دولت نهم ظرف دو سال توانسته است ایران را به قدرتمندترین کشور دنیا تبدیل نماید.

در همین حال، محمد رضا عارف در مطلبی که به «ویژه‌نامه نوروزی» بنیاد باران ارایه کرده، تاکید کرده است: «در دولت فعلی، دستاوردهای دولت اصلاحات به گونه‌ای دیگر وانمود می‌شود و ما هم به دنبال پاسخگویی به این مسائل نبوده‌ایم. اما بایستی چنین مقایسه‌ای میان این دو دولت یک بار به صورت علمی، عمومی و در بین مردم انجام شود تا بسیاری از ابهامات برطرف شود».

وی با تاکید بر این که «مناظره میان مدیران ارشد دو دولت باعث خواهد شد مردم متوجه شوند کدام دولت بیشتر در زمینه هسته‌ای، اقتصادی و فرهنگی فعالیت و موفقیت داشته»، ابراز امیدواری کرده است که صدا و سیما زمینه این مناظره میان مقامات ارشد دولت‌های خاتمی و احمدی‌نژاد را فراهم کند.

دکتر عارف در عین حال، پخش مستقیم این مناظره توسط صدا و سیما را به عنوان پیش‌شرط برگزاری آن مطرح کرده و به عنوان نمونه تاکید کرده است: «بایستی از طریق یک مناظره علمی، سهم دولت آقای خاتمی در عرصه انرژی هسته‌ای مشخص شود و دقیقا در اختیار مردم قرار بگیرد. ما آماده برگزاری چنین مناظره‌ای در برنامه های صدا و سیما به طور کامل و مستقیم هستیم».