سفارش تبلیغ
صبا ویژن
اعتراض به تخلفات آشکار در انتخابات

مصاحبه ای متفاوت و عجیب و غریب با عادل فردوسی پور قسمت ششم

دوشنبه 87/1/12 5:0 عصر| ورزش | دیدگاه

- قبلا که کارشناس می اوردیم به شیوه سعی و خطا,از چهره های جوان هم استفاده می کردیم,اما واقعا جواب نداد.ما واقعا فقر کارشناس فوتبال داریم.در این قضیه شک نکنید.قبول دارم که مردم تنوع طلب هستند,اما برنامه های مشابه اروپایی فقط و تنها فقط از دو کارشناس ثابت بهره می برند,نه به ان شوری شور نه به این بی نمکی.
اگر کارشناس خوب چه داوری و چه فنی داشته باشیم,من از استفاده چرخشی از ان ها استقبال می کنم,اما واقعا نداریم.

--- دوست داشتی با کدام چهره ایرانی یا جهانی در ((90)) مصاحبه کنی؟


-
کاریزمای علی پروین را دوست دارم.فکر کنم مصاحبه ام با او چیز جالبی از اب در بیاید!در بین خارجی ها گزینه خاصی مدنظرم نیست,اما مارادونا اگر بیاید چه شود!


--- ((
عباس سیاه)) چه؟!


-نمی شناسم!
---
خب,این یک گاف است برادر!شما مگر درباره نسل اول فوتبال ایران تحقیق نداری؟عباس سیاه همان عباس تنیده گرد,اسطوره و اعجوبه دوران پیدایش فوتبال ایران است.تا همین ده سال پیش هم زنده بود.هیچ کس یادی ازش نکرد.طفلکی.شوت می زد توپ می ترکید اقا!قرار می گذاشت از ان ور زمین به این ور زمین,مثلا توپ را شوت کند به فلان نقطه از دیرک دروازه.خب هم نسل حسین صدقیانی بود.مرد,توی گمنامی هم مرد.


-
بله,این نقطه ضعف من است که درباره نسل اول حتی نسل دوم اطلاعات کافی ندارم.سعی می کنم این نقیصه را به مرور برطرف کنم.قبول دارم ان ها نسل سوخته بودند.به لحاظ مالی و موقعیت اجتماعی در حق ان ها اجحاف شد.


---
به اصول زبان فارسی پایبند هستی؟مثلا وسواس داری که واژگان لاتین و عربی کم تری قاطی دایره لغات برنامه((90)) کنی؟یانه,مثل نسل امروز این چیزها برایت مهم نیست؟اصلا کارکرد ((90)) را در حوزه ((زبان شناسی)) ارزیابی کرده ای؟


-
زبان برایم مهم است اما شاید نه به طور کامل و ان طور که شایسته است.هر از چند کاهی از واژه های بیگانه استفاده می کنم که غیر ارادی است,مثل پارادوکس که می توانستم از تناقض استفاده کنم.سعی میکنم تواتر استفاده از لغات غیر فارسی را کمتر کنم.

--- مثلا نوشته های سهراب سپهری را درباره واژگان فوتبالی خوانده ای؟ان جا که به استفاده از گلر و کرنر اعتراض دارد و می گوید ما هم بهتر است مثل عرب ها و ترکیه ای ها,جای گزین های مناسبی برای واژه های فوتبالی مان داشته باشیم.


-
مطلب سهراب سپهری را در ((کیهان ورزشی)) خوانده ام.راستی اگر سهراب سپهری زنده بود,می توانست در برنامه ((90)) به عنوان یک کارشناس حاضر باشد.حیف شد!زبان فارسی مثل زبان عربی از هجوم لغات بیگانه در امان نمانده است.فکر می کنم ما هم نباید مثل عرب ها اصرار داشته باشیم تا برای هر لغتی معادل پیدا کنیم.کرنر را هر کاری کنیم کرنر است,همان طور که هلی کوپتر,هلی کوپتر است و نه چرخبال و بالگرد و کامپیوتر هم کامپیوتر است نه رایانه.لغتی که جا افتاده راه به زعم من نمی توان معادل سازی کرد.