سفارش تبلیغ
صبا ویژن
اعتراض به تخلفات آشکار در انتخابات

مصاحبه ای متفاوت و عجیب و غریب با عادل فردوسی پور قسمت چهارم

دوشنبه 87/1/12 4:56 عصر| ورزش | دیدگاه

- علی دایی را واقعا قبول دارم.خیلی ها اینجوری تصور می کنند که من و دایی دشمن خونی هم هستیم,اما لااقل من چنین احساسی ندارم.به عنوان یک هم داشنگاهی احترام فوق العاده ای برایش قایل هستم.بدون تردید او را در تمام کشورها به عنوان مظهر و سمبل فوتبال ایران می شناسند.درست است که به نظر من این توهم را دارد که همه دشمنش هستند مگر ان که خلافش ثابت شود(!) اما شخصیتی قوی و محکم دارد و با اراده و انگیزه و خواست بالایش توانست به این مدارج برسد.بازیکنانی به مراتب با استعداد تر از او به گر پای موفقیت هایش نرسیدند.

امیر قلعه نویی را به لحاظ فنی یکی از بهترین مربیان ایرانی می دانم.همین اظهار نظر من کافی است!
امیر حاج رضایی را همچون پدرم دوست دارم.واژه های شخصیت,متانت,پاکی و بزرگ منشی را می توان با این شخص معنا کرد.این قدر دوست داشتنی است که واقعا نمی توان او را با کسی مقایسه کرد.راستش نمی دانم اویشن چیست


---
خب,برای این که در این هوای دلگیر بارانی و این مصاحبه فلسفی مکتوب دچار شیزوفرنی نشویم,بیا لطفا دو تا خاطره شیرین برای ما بگو.یکی حس و حال اولین گزارش تلویزیونی ات و دیگری اولین شب اجرای برنامه((نود)).از دلواپسی ها و گاف ها و چه می دانم قره قروت بگو!


-
اولین بار که صدایم از تلویزیون پخش شد,بازی فوتسال جام رمضان بود,سال 1374.این قدر هول شده بودم که سرژیک عیوضی دروازه بان آرارات را عیوضی(Ayuzi) تلفظ کردم.به هر حال حس و حال عجیبی بود,به خصوص برای یک جوان حدودا ?? ساله.اولین اجراهای برنامه ((نود)) هم هنوز در ذهنم وجود دارد.خامی,بی تجربگی,عشق,علاقه,تلاش,انگیره,رویاپردازی,جاه طلبی,کمال خواهی,همه این ها در وجودم متبلور شده بود.


---
یکی از خروجی های جالب ((نود)) این است که باعث آشتی روشنفکران با فوتبال شد.من روشنفکران بسیاری را می شناسم که همیشه می گفتند((فوتبال افیون جامعه است)) اما در خلوت خود,بدون پلک زدن دوشنبه های خود را با ((90)) کشتند!خب,چه چیزی ان ها را میخکوب می کند؟:1-چکش؟ 2-دایره واژگانی ((90))؟ 3- عشق جنجال پروری که عشق ویژه هزاره سوم است؟یا چه؟


-
فکر کنم صداقت این برنامه باشد.در فوتبال ما تابوهایی وجود داشت که با این برنامه شکسته شد.یک دهه قبل انتقاد از پروین و حجازی جرم محسوب می شد,ان ها خود را قدیس می پنداشتند.اما در این برنامه در کنار حفظ حرمت ها,هرکس,هر مسئول و هر مقامی مورد نقد قرار گرفت,نقدی که سعی شد عادلانه باشد و عدالت محور.در این برنامه همه اهالی فوتبال متوجه شدند یک جایی هست که تمام اعمال و رفتار ان ها را زیر ذره بین قرار می دهد و بدون کوچکترین واهمه ای ان ها را به نقد می کشد.و چون برنامه سالم بوده است,هیچ انگی نتوانسته اند به ان بزنند راز ماندگاری برنامه ((90)) به نظر من در همین سلامت و البته صداقت ان است.


---
برگردیم سر ((90)) برنامه شما وقتی گل کرد که هیچ رقیب درست و حسابی نداشت اما توی این چند ماه اخیر با اوج گیری برنامه کوثری در شبکه دو و این خانه تکانی های موجود در برنامه شفیع (شبکه یک),به نظر می رسد مخاطبان ((90)) کمی ریزش کرده اند.خب,حالا وقت زایش و نو اوری است.چرا آیتم های جدیدی به ((90)) اضافه نمی کنی؟چه فکر های جدیدی در سر داری؟گاهی فکر می کردم در حاشیه بعضی جنجال ها می توان از روان شناس ها جامعه شناس های بزرگ مملکت هم تظر خواهی کرد تا پای نخبگان هم به ((90)) باز شود...گاهی خیلی فکر می کردم,خودت همفکر می کنی گاهی؟