سفارش تبلیغ
صبا ویژن
اعتراض به تخلفات آشکار در انتخابات

میرحسین موسوی گفت: بنده خود را بسیجی میدانم و هنوز لباس بسیجیان

سه شنبه 88/2/22 11:52 عصر| موسوی، بسیجی | دیدگاه

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری فارس به استان فارس، میرحسین موسوی داوطلب کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری دوره دهم در ادامه سخنان خود در دانشگاه شیراز در پاسخ به این سئوال که مواضع شما در خصوص نهضت آزادی چیست، پاسخ داد: در سالگرد اعضای این نهضت مگر امام(ره) پیام تسلیت نمی‌داد و یا مگر اینها کافر هستند که ما در خصوص آنها موضعی بگیریم که در اختلاف نظر خلاصه نشود. 
وی افزود: باید اختلافات سیاسی را به جایی نکشانیم که آخرت خودمان را به خطر بیاندازیم. 
موسوی ادامه داد: اختلاف نظر با برخی از گروه‌های سیاسی طبیعی است اما اینکه این اختلاف نظر به این منجر شود که سر کسی زیر آب برود، با این عمل مخالف هستم و این کار را نمی‌کنم. 
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص ارتباط خود با خاتمی گفت: من و آقای خاتمی در بسیاری از اهداف به همدیگر نزدیک هستیم گرچه اختلاف‌نظرهایی نیز داریم اما ایشان از بنده حمایت کرده است و من نیز از وی حمایت خواهم کرد. 
این داوطلب کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری دوره دهم در پاسخ به این سئوال که شما با آقای خاتمی جلسه‌ای چند ساعته گذاشته بودید و نتیجه آن جلسه چه بوده است، تصریح کرد: گمان می‌کنم بیانیه آقای خاتمی در خصوص بنده و جوابیه من به ایشان به اندازه کافی مسائل را در خصوص ارتباط بین من و ایشان شفاف کرده باشد اما اینکه در جلسه‌ من با ایشان چه گذشته است گفتنش حاصلی را ندارد. 
عضو مجمع تشخیص نظام با انتقاد از دولت نهم و با بیان اینکه باید تغییری را در کشور انجام دهیم گفت: به نظرم کشور نیاز به تغییر دارد و اگر اینگونه نباشد نظام باقی نخواهد ماند. 
وی ادامه داد: آقایان هاشمی رفسنجانی و خاتمی به بنده لطف کرده‌اند و بنده نیز به آنها احترام خواهم کرد. 
این داوطلب کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری دوره دهم در پاسخ به این سئوال که شما در طول 20 سال گذشته در خصوص قتل‌های زنجیره‌ای، حوادث 18 تیر، زندانی کردن دانشجویان سکوت کرده‌اید و درحالی حمایت خود را از زندانیان سیاسی اعلام می‌کنید که حتی دعوت آنها را نپذیرفته‌اید، تصریح کرد: البته در زمان‌هایی که خیلی‌ها ساکت مانده بودند بنده اعتراض کرده و ساکت نمانده‌ام اما مشکل اینجاست که در گذشته تصاویر بنده را محدود کرده بودند و در خصوص اعتراضاتم کمتر تصاویر پخش کرده‌اند. 
وی در پاسخ به این سئوال که آقای موسوی شما گفته بودید که حاضرید صندوق‌های رای را به بسیجیان بسپارید آیا بسیجیان امروز همان بسیجیان جنگ تحمیلی هستند، گفت: بنده خود را بسیجی می‌دانم و هنوز لباس بسیجیان را کنار نگذاشتم و اما در خصوص بسیجی باید بگویم بنده بسیجی را قبول دارم و به آن احترام می‌گذارم که صندوق‌های رای همانند نوامیس خود نگهداری کنند، فراتر از جناح‌های سیاسی باشد و حافظ ارزش‌ها باشد. 
این داوطلب کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری دوره دهم تاکید کرد: بسیجی واقعی کسی است که حتی در صورت اختلاف سلیقه با برادر دانشجوی خود به آنها احترام گذاشته و فضای دانشگاه را امنیتی نمی‌کند. 
وی در پایان گفت: دخالت نظامیان در انتخابات را یک بسیجی برخود نمی‌تابد و آنرا قبول ندارد.